جشن ۵۰۰هزارتایی مجموعه کتاب «قهرمان من» برگزار شد/ توزیع این مجموعه به خط بریل در کتابخانه‌ها
جمعه 22 ارديبهشت 1402

جشن ۵۰۰هزارتایی مجموعه کتاب «قهرمان من» برگزار شد/ توزیع این مجموعه به خط بریل در کتابخانه‌ها

جشن ۵۰۰ هزارنسخه‌ای مجموعه «قهرمان من» با کتاب‌های «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «آقا معلم»، «آقا محسن» و «علی لندی» جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی،  جشن ۵۰۰ هزارتایی شدن مجموعه «قهرمان من» با کتاب‌های «عمو قاسم»، «داداش ابراهیم»، «آقا معلم»، «آقا محسن» و «علی لندی» جمعه ۲۲ اردیبهشت ماه در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سعید قاسمی، مدیر نشر کتابک، در توضیح روند شکل‌گیری این مجموعه و ایده اولیه آن گفت: ما چند سالی درصدد بودیم تا کار ویژه‌ای برای شهدا انجام بدهیم؛ اما ایده اولیه شکل‌گیری این مجموعه از جانب محمدعلی جابری، نویسنده کتاب «عمو قاسم»، پیشنهاد شد و مورد استقبال قرار گرفت. به دنبالش این مجموعه با کتاب «عمو قاسم» که شامل ۲۰ داستان از زوایای شخصیتی حاج قاسم سلیمانی است، شروع شد و در ادامه بقیه کتاب‌ها هم به آن اضافه شدند. وی ادامه داد: داستان‌ها از اتفاقات روزمره شهدا نوشته شده و سعی دارد مخاطبان خود را درگیر زندگی واقعی شخصیت‌ها بکند‌. در بخش دیگری از مراسم احسان عسکری، مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه، درباره هدف فعالیت‌های شیرازه گفت: کار مرکز رسانه‌ای شیرازه بحث ترویج کتاب ممتاز است که این مهم در فرمایش‌های مقام معظم رهبری هم به کرات اشاره شده است و تلاش ما این است که در رسانه‌ها و مخصوصا رسانه ملی ترویج آثار ممتاز و مکتوب به بهترین شکل محقق شود.

عسکری همچنین اضافه کرد: نظر بزرگان تربیت این است که ما با معرفی شخصیت‌های برجسته باید به کودکان کمک کنیم تا راه درست را انتخاب کنند. مدیر نشر کتابک در ادامه درباره ملاک انتخاب شخصیت‌ها با توجه به اینکه از پنج نسل مختلف انتخاب شده‌اند گفت: در این مجموعه سعی کرده‌ایم سراغ شخصیت‌هایی که مخاطبان از قبل با آن‌ها آشنایی داشته‌اند برویم و ان‌شاءالله در ادامه به سراغ دیگر عزیزان خواهیم رفت. احسان عسگری در بحث ترویج شخصیت‌ها بیان کرد: بحث ترویج بحث مهمی است؛ اما در حوزه نشر ما ارتباط نویسنده و ناشر را داریم و در بازار فعلی ناشر است که تعیین می‌کند نویسنده چه مطلبی بنویسد. عسکری ادامه داد: ما باید در پاسخ به ابراز نیاز مجموعه‌های نشر به آنها کمک کنیم؛ زیرا جامعه نیازمند این نوع شخصیت‌پردازی است. همانطور که فروش این کتاب‌ها نشان می‌دهد مخاطب تشنه این آثار است و باید در این موضوع کار کرد.

قاسمی در توضیح مجموعه‌ای که برای بانوان شهید در حال پیگیری است اضافه کرد: اولین کتابی که از این مجموعه چاپ شده، کتاب «زینب خانم» درباره شهیده زینب کمایی است و کتابی درباره شهیده عصمت پورانوری هم ان‌شاالله به زودی منتشر می‌شود. قاسمی در توضیح اقدامات انجام شده برای این مجموعه نیز توضیح داد: این مجموعه پنج جلدی با همکاری نهاد کتابخانه‌ها به خط بریل تولید و در کتابخانه‌های این نهاد توزیع شده است. ترجمه آذری این کتب هم به طور محدود برای مخاطبان ارائه شده است. وی درباره بازخورد مخاطبان از این مجموعه اضافه کرد: بازخورد از سمت خانواده‌ها، کودکان و مربی‌ها فرای تصور بود و این فوق‌العاده است و براساس بازخوردهایی که از خانواده چه به صورت مجازی و حضوری داشتیم، شاهد جاگیری مفاهیم این کتاب در خانواده‌ها بودیم.

در ادامه مدیر مرکز رسانه‌ای شیرازه درباره آورده‌های رسانه‌ای این کتاب‌ها گفت: ما باید سبد فرهنگی اماده کنیم تا مخاطب بتواند از آن استفاده کنند. ما اگر بتوانیم در این نمایشگاه حتی المان‌هایی از این شهدا بگذاریم، این می‌تواند سرمنشا آثار هنری دیگر باشد؛ مثل سریال‌ها و فیلم سینمایی و نوشت‌افزار با چهره این شخصیت‌ها. در پایان قاسمی در تصدیق صحبت‌های عسگری بیان کرد: ما درصدد هستیم علاوه بر کتاب، محصولات جانبی مثل نوشت‌افزار آماده کنیم و هرچقدر بتوانیم، این حرکتی که شروع شده را پررونق‌تر ادامه می‌دهیم.

نظر بدهید